Idée PNJ : Je connais un gars
Idée originale : David Nett, twitter : @davidnett
Because a few ppl have asked about my house rule, “I Know a Guy:” it’s meant to create that moment in ESB when Han decides he can go to Lando for help, but isn’t 100% sure how Lando will actually receive him
In any situation (where it makes sense), a PC can declare “I know a guy,” and then quickly sketch that NPC & the relationship. Fewer details are usually better - that leaves room for the DM & PCs to play.
Upon declaration, the NPC exists. Then, when the PCs try to interact w the NPC, the player who created that NPC makes a Charisma roll to see how the NPC reacts. Depending upon the situation, the DM may decide advantage/disadvantage applies.
I’ve found this simple and very loose mechanic invites players to create critical NPCs AND continue developing (revealing) backstory as they play. Now it belongs to the world (if you wanna try it).
[trad et résumé]
A n'importe quel moment un personnage peu dire "Je connais un gars..." et il dresse rapidement un portrait du Pnj et des relations qu'il entretiens avec ce Pnj. Le moins de détails le mieux (pour que le joueur et le Maître de Jeu puissent en jouer).
Une fois que le Pnj est déclaré, il existe. Quand les joueurs tentent d’interagir avec lui, le joueur qui l'a créé fait un jet de charisme pour voir comment le Pnj réagit. Selon les circonstances et le résultat, le DM peu décider d'ajouter des bonus / malus.